reklama

Vyhlásenie zamestnancov Gymnázia L. Novomeského v Bratislave

Vážení rodičia, milí študenti! Touto cestou si Vás dovoľujeme osloviť, aby ste vy aj široká verejnosť pochopili, že  požiadavky zamestnancov školstva nie sú len vyjednávaním o vyšších platoch nespokojných učiteľov, ale o celkovej úrovni vzdelávacieho procesu, ktorý má zabezpečiť kvalitnú budúcnosť detí, ktoré už dnes navštevujú školu, alebo sa do nej ešte len chystajú.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Rozmenené na drobné - pod požiadavkou navýšenia finančných prostriedkov na úroveň krajín, ktoré nám majú byť vzorom (6% HDP oproti súčasným 3,4% HDP), rozumieme okrem iného dostupnosť učebných materiálov (včas a v potrebnom množstve) – a to ako učebníc, tak aj vhodného didaktického softvéru, ktorý dlhodobo chýba na školách. Ak sa aj škole s obrovským úsilím a za výdatnej finančnej pomoci rodičov podarí zabezpečiť dostupnú techniku, treba ju ešte vybaviť špecializovaným programovým vybavením. Žiaľ v dnešnej dobe si len máloktorý vydavateľ dovolí investovať do takéhoto produktu, s vysokými nákladmi a neistou návratnosťou. A tak miesto toho aby na školy prišiel naozaj kvalitný materiál, od odborníkov a pre všetkých učiteľov, dnes si väčšina pedagógov vyrába vlastné materiály pre seba... Viete si predstaviť takúto „efektivitu“ v súkromnom sektore?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rovnako dôležité je prostredie, v ktorom žiaci trávia 6-7 hodín denne. Je nemysliteľné, aby sa pohybovali niekoľko rokov pod zatekajúcou strechou, cvičili v navlhnutých priestoroch telocvične, len preto, že zriaďovateľ nemá dostatok finančných prostriedkov na včasnú opravu. Aj to, či žiaci sedia vo vymaľovaných triedach, a kultúrnom prostredí, alebo v slabo udržiavaných priestoroch, neodmysliteľne vplýva na ich psychiku aj keď len podvedome. Naozaj si myslíme, že takto je možné konkurovať v atraktivite napríklad nalešteným obchodným centrám?

V neposlednom rade sa však nebránime hovoriť aj o platoch učiteľov... opäť je záujmom nás všetkých, aby v školách pôsobili tí najlepší z najlepších, a za primeraných podmienok a nie len ľudia z neochvejným entuziazmom a sponzorom v rodine, prípadne takí, ktorí zo zotrvačnosti ostávajú. Každý z nás pozná vynikajúcich učiteľov, ktorý už na školách nepôsobia, hoci by boli skvelými pedagógmi. A rátame hodiny, kedy tak urobia ďalší. No priorita budovania rodiny a jej zázemia je silným argumentom. A tak sa opäť vraciame ku kvalite vzdelávania. Nikto predsa nechce aby ho operoval lekár, ktorý ak aj nie je najlepším odborníkom, stačí, že nie je dobre zaplatený. Prečo sa spoliehame na to, že deti môžu vychovávať učitelia rôznej kvality, a nie len tí najlepší? Ale ako takého učiteľa do školy pritiahnuť? Uspokojí sa špičkový absolvent pripravený na prácu v škole, ak si na osobnom účte po prvom mesiaci práce nájde 435€? Veď ako študent na brigáde zarobil viac...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zavše počúvame rady odborníkov ekonómov, ako jednoducho vyriešiť problém v školstve. Zlúčme poloprázdne triedy a ak prepustíme zopár učiteľov, bude aj na platy. Toto môže požadovať len človek, ktorý bol v škole naposledy v minulom storočí. V dnešnej dobe sme hádam ďalej a máme už iné požiadavky na moderné vyučovacie metódy, ako keď pred tabuľou a jedným rozprávačom sedelo vyše 30 žiakov. Dnes máme iné možnosti, žiaci by mohli používať počítače, živo medzi sebou diskutovať... ozaj diskusia v 30 člennom klube? Nebolo by voči deťom korektné, keby pracovali všetky v triedach, kde je maximálne 15 (optimálne 12) žiakov? Keby mohol učiteľ uplatniť individuálny prístup k žiakovi a prispôsobiť sa jeho tempu? Naozaj si niekto myslí, že toto sa dá dosiahnuť v plnej triede? Naozaj by bol niekto z vás ochotný zaplatiť si súkromnú jazykovú školu, v ktorej by v jednej triede konverzovalo vyše 20 platiacich účastníkov? Tak prečo si myslíme, že takéto počty žiakov sú v našich školách na vyučovaní normálne a prijateľné?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Toto sú len niektoré z problémov, ktoré nás v škole trápia. Nie je možné v krátkosti ich všetky pomenovať, ale boli by sme radi, keby ste pochopili, že naše požiadavky nie sú len platové, tak ako sa to podľa mnohých mediálnych vyhlásení zdá. Problémov je oveľa viac.

Preto Vás prosíme o trpezlivosť a podporu našich požiadaviek, ktoré sú v záujme nás všetkých, prednostne v záujme vyrastajúcej generácie.

Za štrajkový výbor zamestnancov GLN

Mgr. Jana Bartkovjaková
Mgr. Daniela Petríková
PaedDr. Ivan Bezák

Ivan Bezák

Ivan Bezák

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som učiteľom matematiky a informatiky na Gymnáziu L. Novomeského v Bratislave. Zoznam autorových rubrík:  štrajkSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu